Niemiecka firma Springer Nature wydająca takie czasopisma, jak „Scientific American” i „Nature”,
przyznała, że zablokowała w Chinach dostęp do niektórych artykułów. Decyzję podjęto na żądanie władz komunistycznych Chin.

Według „Financial Times” z chińskich wersji stron internetowych czasopism „Journal of Chinese Political Science” i „International Politics” zdjęto artykuły, w których wspomina się o Tybecie, Tajwanie lub rewolucji kulturalnej. W sumie zniknęło ponad tysiąc artykułów.

Springer Nature w oświadczeniu napisał – Ten krok jest godny głębokiego ubolewania, ale został poczyniony, aby zapobiec dużo większemu wpływowi na naszych odbiorców i autorów.
Zablokowane w Chinach treści są wciąż dostępne w innych krajach.

Jest to kolejny przejaw skuteczności chińskiej cenzury. Dwa miesiące temu brytyjskie wydawnictwo Cambridge University Press po naciskach komunistycznych władz Chin usunęło kilkaset artykułów ze swojej chińskiej strony internetowej.

Zobacz też:  Rosja ostrzega Ukrainę przed próbą odzyskania platform wiertniczych