Spółki Skarbu Państwa ograniczają wydatki na reklamy w stacjach telewizyjnych.
Jest to bolesny cios w budżety telewizji, dla których było to poważne źródło dochodu.
Najwięcej straciły TVN, TVN24 i Polsat News. W pierwszej połowie roku przychody z tytułu reklam w Polsat News spadły o ponad 60 % do poziomu 480 tysięcy złotych. TVN24 odnotował spadek o ponad 50 % do półtora miliona złotych. A TVN dostał niecałe pięć milionów złotych co oznacza spadek o 43%. Zmniejszyły się również wpływy TVP Info – o 41% i TVP 2 o 10%.
Więcej pieniędzy trafi natomiast do pierwszego programu Telewizji Polskiej i do Polsatu.
W sumie wydatki na reklamę spółek Skarbu Państwa zostały zmniejszone o 12 procent w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku.
Potwierdza to stały trend spadku zainteresowania tradycyjnymi mediami, szczególnie telewizją, na rzecz Internetu i mediów społecznościowych. Daje to szansę na przełamanie kontroli polityków nad mediami i procesem informowania społeczeństwa. Oddolne i finansowane bezpośrednio przez widzów inicjatywy, takie jak Telewizja Idź Pod Prąd, mają obecnie realne szanse stanąć do walki z funkcjonariuszami propagandy mediów głównego ścieku.